poniedziałek, 4 kwietnia 2016

WIOSNA! i mata edukacyjna DIY

Na wiosnę, pomimo zmęczenia kwitną mi w głowie nowe pomysły - więc jest dobrze :)
Dzisiaj wklejam troszkę zdjęć maty edukacyjnej dla niemowlaczka zrobionej własnoręcznie.
Taka mata to fajne doświadczenie dla małego brzdąca (dużo faktur, kolorów) ale też długa zabawa w maluszkowe odkrywanie.


 Zerknijcie. naprawdę niewiele trzeba aby matę wykonać. Ja Elenkową matę zrobiłam z kartonu. Składa się ona w dużą książeczkę. Do kartonu poprzylepiane są różne materiały - w tym ścierka do szafek, ścierka do podłogi (nowa gdyby ktoś pytał ;)), podkładka na kawę, koraliki, foliowa reklamówka zaszyta w uszach (szeleści), piszczałka w kaczce i woreczki z kaszami.



Może nie ma tu super dokładnych, precyzyjnych i wymuskanych wykończeń ale zabawkę robiłam wraz z Bubami (jedna sie turlała, drugi napełniał woreczki fasolą)




Do stworzenia maty zainspirowały mnie tzw quiet books. Sa dla troszkę starszych dzieci ale zerknijcie jakie to fajne pomysły:

źródło pinterest

a że Świat jest Bubowy to jeszcze kilka zdjęć Buby w wiosenno-kaktusowej stylówce.
Bluzkę robiłam ja (wiem, chwalę się ;) a poducha jest z HM.
Oto mój mały kaktus ;)



Buziaki i pieknej pogody (jak dziś - 20C!)


20 komentarzy:

  1. świetny pomysł z własnoręcznie zrobioną matą! A jak ładnie Ci wyszło! I najważniejsze że Elenka zadowolona :) Mogłabyś takie maty robić na zamówienie i sprzedawać, pewnie byłoby spore zainteresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popczekaj, poczekaj jak się rozkręcę to Tymkowi tez zrobię - chociaż On jest już pewnie na etapie książeczek a nie jakichs tam mat maluszkowych :)

      Usuń
  2. genialna jest twoja mata, a bluza po prostu "pierwsza klasa" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku Heniu jak cos napiszesz to mi zawsze skrzydła urosną :*

      Usuń
  3. Mata jest odlotowa i niepowtarzalna, a jeszcze powstała we współpracy, to już całkiem genialnie!!!! Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie współpraca jest najfajniejsza chociaż dużo potem sprzatania ;) dzięki za komplement - ale mi miło!

      Usuń
  4. Kapitalna mata! Podziwiam pomysłowość i talent:)szkoda, że ja mojej małej nie zrobiłam podobnej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana dziękuję :) Pani domu ze mnie żadna ale dla ścierki kuchennej zastosowanie zawsze znajdę ;)

      Usuń
  5. Cudna bluza. Kaktusy są modne :) A mata po prostu genialna. Fajnie, że opisałaś co z czego jest zrobione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i masz, zamiast sprzątać utknęłam na Twoim blogu :)

      Usuń
  6. Genialna mata! Maluch z pewnością nie może się oderwać od interaktywnej maty :) a podusię sama z chęcią bym przytuliła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała matę zbadała już jama ustną - wszystko działa jak trzebna- nic nie zostało zjedzone :)

      Usuń
  7. Genialna :D Dużo lepszy pomysł, niż zwykła mata do leżenia!!!! Urzekła mnie zwłaszcza włochata ścierka do podłogi :) Gratuluję pomysłu i pomocników!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!Pomocnicy najważniejsi :)

      Usuń
  8. Fantastyczna mata! Muszę też takową wykonać dla mojego brzdąca ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie bycie mamą otwiera człowieka na nowe sposoby wykorzystania róznych domowych przedmiotów (np. ściereczki) :)

      Usuń
  9. Ja też przyłącze się do zachwytów, mata jest genialna i bardzo pomysłowa, pomysł na wykorzystanie ścierek- super:-D Synek w bluzie wygląda świetnie:-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowo. Młody kaktusy lubi chociaz przegrywaja one z ciuchcią Tomkiem - wiadomo ;)

      Usuń
  10. Bardzo pomysłowa ta mata, maleństwo pewnie będzie się na niej bawić godzinami, nie ma to jak kreatywna mama :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny pomysł i wykonanie. Maleństwo będzie miało co odkrywać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń