poniedziałek, 27 lipca 2015

Chłodne lato czyli stylowy komin i czapa w 20 min!




Dzisiaj powracam do tematu szycia. Wpadłam nie na żarty :).  Jestem krawcową niedoskonałą ale za to z ogromną, amatorską pasją do igły i nici. W wolnych chwilach kiedy nie okupuje maszyny, knuję jak tu zrobic to czy tamto :)
Napiszę trochę o tym jak szybko zrobić fajny komin i czapę dla małego człowieka. Cała sprawa jest o tyle fajna, że nie potrzebujecie dużo materiału, dużo czasu i oszczedzacie całkiem sporo pieniędzy. Tutoriali na ten temat jest sporo ale ja po prostu nie mogłam sie powstrzymać, szczególnie, że kominy uwielbiam pełna parą ;)
Gotowi?
START :)

Czego potrzebujecie. Maszyny do szycia i kilku kawałków w miare elastycznego materiału - ja użyłam dzianinek ale dżerseje i inne takie beda jak najbardziej ok. Musza się trochę rozciągać i nie być super ciepłe - to w koncu patent na chłodne lato :)
Moje dzianinki nie mają strony lewej i prawej ani wzoru (tzw raportu) wiec nie trzeba bardzo główkowac przy szyciu. Wybrałam sobie dwa kolory - Tymkowa czapa i komin bedą dwustronne - a co tam, jak szaleć to szaleć.


Materiał trzeba powycinać jak na fotce niżej, wiadomo. Jako niedoskonała krawcowa w niedoczasie robiłam to totalnie "na oko".  Można też przyłożyć inną czapę lub szaliczek lub też pomierzyć - jak kto woli. Fajne jest w tym wszystkim to, że dobieracie sobie grubośc szerokość, co chcecie- ogranicza Was wyobraźnia i preferencje malucha a nie zadna tam sieciówka (chociaz te też są fajne - nie ma co :))


To zabieram się najpierw za komin. Składam dwie części do siebie o tak. Nie mam tu stron lewych i prawych w materiale ale jesli takowe macie to składacie prawa do prawej :)
No i szyję, dwa szwy i koniec tego etapu (przepraszam za strzałki ale za Światy nie pamietam jak się robi proste strzałki w PS a jak pisałam jestem krawcowa w niedoczasie :))



i teraz najtrudniejsza część całej histori. Wkładam jedną część komina do drugiej, tak aby strony wewnątrz były prawa do prawej. Jeśli tak wywiniecie komin, trzeba przeszyć zakreskowane na zdjęciu miejsce, zostawiając 2 -3 cm dziurkę.

o tak :)


a teraz przez tą dziurkę wywijam komin na prawa stronę i już! a jeszcze trzeba zaszyć tą dziurkę i przymierzyć komin :)



a teraz czapa. To szybka sprawa. 1 - zszywam po dwie częsci każdego koloru, zostawiając niezszyty środek. 2- wkładam jeden kolor czapy w drugi prawą stroną do prawej o tak:


Teraz zszywam zakreskowana część, zostawiając 2-3 cm dziurkę - podobnie jak w kominie.


Wywracam czapę na prawa stronę, zszywam dziurke i najprzyjemniejsze czyli przymiarka :)

 A tak oto prezentuje się nasz mały model w nowym uszytku.
Taki outfit na wietrzne lato:

komin i czapa - mama zrobiła
bluza- mama zrobiła
spodnie- zarowa wyprzedaż
buty - bartek







Jest tyle dzieciaczków na Świecie a ten mój jest najwiekszym cudem jaki poznałam.
też tak macie?
Miłego dnia.
J.



1 komentarz:

  1. Takie szybkie patenty są super :)
    A koszulka fajowa! Piękne się łączy z tymi żółciami. Jakoś wydawało mi się, że to mało chłopięcy kolor, ale chyba zmieniam zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń