sobota, 21 lutego 2015

Czerń i biel? czyli t-shirt w 20 minut


Zacznę od tego, że przeglądając ostatnie kolekcje ubraniowe dla małych ludzi nie natrafiłam na kolor czarny. Sa pastele, mięty, czerwienie itp. Serio czerń na malym berbeciu jest taka mało poprawna?
Dodać muszę, że po obdarowaniu mnie przez moja mamę jej maszyną do szycia dostałam turbo - napędu na wykorzystywanie jej w każdej wolnej sekundzie.
Suma summarum postanowiłam uszyć mała-czarną...koszulkę.
Czas wolny mamy ma swoje ograniczenia, dlatego też projekt szycia musiał byc szybki, niedrogi i mało skomplikowany (z maszyna dopiero rozpoczynamy pierwsze flirty).

Pomyślałam sobie też "czemu nie kliknąć kliku zdjęć jak to się szyje koszulke w 20 minut".
Gotowi?
To zaczynamy :)

Do całej zabawy potrzebny nam bedzie:
  •  kot czerwony (czyli tkanina). super jesli to naturalna bawełna itd ale ja chciałam uszyć tanio i szybko więc wybrałam dzianinę. Jest elastyczna i nie ma konieczności rozrysowywania wykroju. Za metr zapłaciłam 10 zł, do koszulki potrzebne jest niecałe 0,5 m
  • kot czarny (czyli druga tkanina). Bubowa koszulka ma naszywkę a do tego potrzebujemy materiału nr 2
  • kot zielony (czyli stara koszulka). Najlepiej aby była z podobnego materiału.

To START!
Tkaninę (kota czerwonego) składamy na pół i odrysowujemy (kreda jest ok) kształt koszulki. Dobrze wziąć zapas 1,5 cm. Ciach ciach i tniemy.


Używając wyciętego kawałka robimy to samo co wyżej ale już bez zapasów.
Macie już wyciety przód i tył? Jeśli tak to wytnijcie bardziej dekold z przodu.

bubowa koszulka ma naszywkę z przodu. Jak to zrobić? z prawej strony przodu przypinamy szpilkami kawałek materiału

Z drugiej strony przodu przypinamy cienki papier (ja przypiełam bibulę). Na papierze rysujemy wzór. Trzeba jednak pamietać, że jest to strona lewa i na stronie prawej wzór będzie widoczny w lustrzanym odbiciu


a teraz na maszynie prostym ściegiem szyjemy po narysowanych konturach wzoru.

... odpinamy szpilki i wycinamy materiał wzdłuż szwu (najbardziej upierdliwa część ;))


później zszywamy przód i tyl (4 szwy)


Tkaniny dzianinowe "nie siepią się" i często nie wymagają wykańczania. Ja koszulkę troche powykańczałam recznie (podwinełam rękawy)


i proszę koszulka jest. Teraz chwila prezentacji na modelu :)

Zdradzę Wam, że spodnie to też moje dzieło ale o tym jak zrobic szybko spodnie innym razem :)

Udanej przygody z modą :)

 Follow my blog with Bloglovin

9 komentarzy:

  1. Kochana jestes niesamoeita :) super Ci to wyszło amały model jest przesłodki :) pozdrawiam
    elwira -art :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Super czytać takie słowa, szczególnie, że dopiero zaczynam szyciowe romanse :)

      Usuń
  2. O jej, dobra jesteś, śliczna koszulka, ja osobiście lubię dzieci w czerni więc tym bardziej mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też własnie bardzo lubię czerń!

      Usuń
  3. ty to masz talent, koszulka wygląda rewelacyjnie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Heniu dziekuję! Chciałabym jeszcze zrobić tyle rzeczy i tyle zdjęc ale ten czas...skąd go brać :/

    OdpowiedzUsuń
  5. :) Rozumiem, że inspiracją dla ? były te szczepionkowe zmory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha w sumie tak to mozna ująć. Szczepionki jak stado dzików zaprzątaja mi ostatnio głowę :)))

      Usuń